It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Framtiden i handen, likt en fågel.

Kategori: Olika dagar

Alla dagar börjar, när ögonlocken inte längre sluter ögonen.


Jag är en bokslukerska, ja ni vet en sådan där person som äter böcker, till frukost, lunch och middag. Vilket gör att när jag får tag i en riktigt saftig bok, med bra närig och nyttiga mineraler är det kört för mig. Allt annat åsidosätts. Vissa dagar tvingar jag mig själv att gå omvägar förbi den oemotståndliga byggnaden. Ni vet det där stället som har allt, alla magnifika ryggar, alla vackra ord ner präntade på vackra papper...snarlikt bolaget för en "alkis", är biblioteket för en sann bokslukerska.
Somliga dagar behöver det inte ens vara en bok, jag vill mata mig själv med. Det kan gott och väl räcka med en tidning. En helt ointressant blaska, med helt fel närig i. Dessa dagar vill jag endast få i mig några ord, några meningar för att överleva. Och säga vad ni vill, men jag kan aldrig känna så stark kärlek till en icke tryckt text. Den dagen jag tvingas läsa böcker på en skärm och eventuellt gå miste om "papercuts", genom att trycka på skärmen för att vända blad, den dagen skall jag gråta en flod större än Nilen!
Länge leve det trycka ordet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: