It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

framtiden ler.

Kategori: Olika dagar

Nu börjar hösten, sommarmånaderna är slut och kylan biter in i benmärgen på mig. Jag tycker om hösten, det är dax att "pälsa" på mig. Snart kan jag bo i vantar och raggsockor, slippa frysa om händerna:) Hösten är vackrast och hösten är längtan, längtan till vintern, till snön. För ni som känner mig vet min kärlek till snö. När den första snön faller ler jag, hoppar upp och ner, skrattar och är allmänt lycklig. Visst det kan vara sjukt kallt på vintern, och även jag kan längta efter lite värme. Så tittar jag på all den vackra snön som täcker över allt grått, smutsigt och fult och ler. I snön kan man göra snöänglar, snögrottor när det är snö kan man springa upp för kullar och åka pulka. När det finns snö ute kan man åka till berg och spänna på sig en snöbräda. För mig ÄR snö kärlek och hösten är en vacker start på vad som komma skall:)
Hejdå sommaren, välkommen hösten.
/F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: