It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

10.12.2008

Kategori: Dagens Kerstin

Dagens Kerstin:
[utspelar sig för cirka 11år sedan]
Min lillebror Pontus (han är  typ fem år) hade fått en godispåse och elak som jag var hade jag mina knep för att roffa åt mig även hans. På med Peruk och fixa mask för ansiktet och vips så var jag den "elaka häxan". 
Fort in i rummet där den lille Pontus glatt sitter och mumsar i sig godiset
...Den elaka häxan berättar att hon ska ta godiset och vips så gråter Pontus hejvilt medans häxan skyndar sig ut ur rummet....
Snabbt byter jag kläder och går in till Pontus för att fråga varför han gråter? Han berättar om häxan och att han inte har något godis. Stackarns han (HAHA), så tröstar jag honom och så får han en godis av mig:)

Brukade ni också klä ut er till elaka häxor och lura godiset av era små syskon när ni var små? Eller var det en underlig hobby jag hade?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: