It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

13.12.2008

Kategori: Dagens Kerstin

Dagens Kerstin:
Klockan halv elva, 10:30 skulle mina kära föräldrar infinna sig hos mig för att hämta upp mina småsyskon. Klockan 10:40 slår jag en pling till min kära far, eftersom de inte dykt upp ännu. Han berättar då att min mor som har minne som en påse nötter(?!), råkat glömma tiden och samtidigt "råkat" glömma att säga att de skulle vara hos mig 10:30.
Kära far, AW försöker be om ursäkt på moders vägnar och säger stressat att de åker nu, nu, nu.

Jag ringer upp min mor efter ca 20min för att kolla hur det går:
-Hej, hur går det?
-Jo vi är snart hos dig. Jag trodde inte tiden var så mycket, jag glömde helt bort. bla.bla.bla.bla.bla.bla......
(I bakgunden hörs min fars röst)
-
Frida, jag vill flytta till dig, nu!
När mor hör det lägger hon snabbt till
-Du ska få två blomstercheckar av mig.

Ja, det är min underhållning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: