It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Sengångare.

Kategori: Olika dagar

Vad är det här med byggjobbare för grej? Om jag skulle sätta en sengångare att bygga taket de har fixat här utanför skulle det ta allra mest tre dagar dag. För nio dagar sedan påbörjade de bygget, tre likadana närmare bestämt. Ungefär så här ser det ut/låter det:

Borrr, BORR
-babbel, mummel, mummel.
Rast
Borr
-Babbel, mummel
 Byte till nästa vägg
-babbel
Rast
Slut

Eller rättare sagt slut, när jag sticker till jobbet vid halv tre. Då är de kvar eller så har de fikarast. När jag blir stark ska jag tametusan bli byggjobbare eller Hantverkare som de kan kallas med finraeord(?!) i allefall. Det verkar roligt. Och faktiskt det låter som om man får snacka baskarns mycket och hur bra skulle det inte passa en pratkvarn som mig? Japp, nej då måste jag nog börja bygga lite muskler, så det ser ut som jag jobbat och lyft och varit duktig, typ.
/F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: