It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

För jag kan inte få upp min kokosnöt...

Kategori: Olika dagar

alla sätt jag provat äro fel. damdidam.
Ja, hallå i dag är det Lördag och i denna staden i detta livet ska man dricka sig vårdlöst berusad och skratta och göra bort sig offentligt. Så ja vi gör det med, jag och min andra häft, jag alltså...
....Nej det gör vi icke. Det är det jag vill motarbeta hos mig själv. Det är slut på alla halsanden av alkohol. Eftersom alkohol och ciggaretter går hand i hand ungefär som tonfisk och citron. Som havregrynsgröt och lingosylt, som tomten och tomteskägg, som julafton och kalleanka. Ja ni förstår, ungefär lika bra som jag förstår att det håller nog icke att dricka med öppen strupe och tro att cigaretterna inte kommer intas. Jag ville fajtas lite lätt med min ena hjärnhalva och se vad kvällen slutar. Jag ville inte längre lova nykterhet och jag vill inte lova fylla. Jag vill känna mig för, fast först lär jag duscha bort all jobbsvett. För uscha, jag känner mig som en konserv bönor. Fötterna är fulla av sockerdricka och ska få sig ett välförtjänt fotbad. "jippie, hurra, jao" 
Punkt. /F.    

Kommentarer

  • Någon som saknar Frida säger:

    Friiiiiiiida! Vad gör du? Hur mår du? NÄR SES VI?

    2008-11-17 | 10:30:35
    Bloggadress: http://mimibodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: