It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

HEY, för jag är lycklig.

Kategori: Olika dagar

oooooooooooooooooooooOH, HEJ tomtegubbar slå i glasen, för jag är lycklig i dag tjooho:D 
 
Jag börjar allvarligt få kramp i mina smilegropar, öhh jag har inga. I mina smilband, heter det kanske... Jag ser ut genom det kala fönstret och ser den förtjusande snön, som ligger likt ett täcke över allt. Och jag skrattar och ler som en sportfåne efter en vunnen match. Jag Vet inte hur jag ska få ut alla glädjetroll inom mig. Jag vill göra snöänglar, snögubbar, leka runt i snön och bygga snögrottor. Hur ska jag egentligen hinna med allt det där, det är frågan..En fågel har nämligen viskat i mitt öra att snön skall försvinna innan fredag, någon vill mig alltså något ont. 
    Har liksom inte den djärvheten i mig att jag kan gå ut helt själv och hoppa runt som en galning i snön. Jag är nog för vuxen för att göra något sådant barnsligt på egenhand, eller? Fast när jag kastar ett öga ut mot härligheten. Ler jag och vet att häridjävlar kommer inget vuxet in. NU SKA UT OCH LEKAS, för tjohoppsan. Vem i himlariket bryr sig om en galen Frida:)

Ge mig en lyckospark och jag kan göra den vackraste snöängel du skådat åt dig med ska du se. Afiiderscen, som de skulle sagt i ett annat land. /F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: