It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Jag överlever.

Kategori: Olika dagar

Vi tycker fortfarande icke om varandra. Och nu är varelsen ute ur min lägenhet. Kära mor var här med lillebror och hämtade besten. För det är vad hon (hunden alltså) är. Om hon är människans bästa vän, vill jag leva ensam hela livet. Tur att jag har Torsten min man och honom kommer jag föralltid vara trogen. Kärlek.
 
Efter en slitsam morgon behövde jag få utlopp för min kreativa sida och skapade dessa himelskt goda tonfiskbiffar. På riktigt goda. Jag vill därför dela med mig av  lyckan i min mage. Och jag vill ge detta recept ett namn. Nämligen:

TackvareCocosfiskhuvud biffar.
En burk tonfisk (i vatten)
1/2dl kidneybönor
3msk linfrön (ej krossade)
1 ägg
3/4dl dinkelmjöl
1/2dl (ris-)mjölk
2tsk citronsaft 
3tsk Lime/peppar alt.citronpeppar
en nypa salt

Mosa/krossa allt krydda och stek i olivolja till de fått fin färg.


NU är min man hungrig och han ska få mat. För honom tycker jag om. /F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: