It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

nutid, dåtid, framtid.

Kategori: Olika dagar

I går morse (söndagsmorgon) ville jag ligga i en likkista. Och det hade ingen betydelse hur den såg ut inuti, kunde skippa foder och viktiga detaljer... Det ända viktiga var mörkret och isoleringen (ljuset förstörde mina ögon och jag ansåg att världen icke ville skåda mig i detta skick...). Dock hade jag ett löfte om att inställa mig på arbetet några timmar för att min kära kollega skulle kunna se sin enormt viktiga fotbollsmatch på tv:n. Det fanns alltså ingen likskista som jag skulle kunna gömma mig i och lovordet om att inställa sig på arbetet tyngde ner mig likt en betongklump i huvudet. Disco-basen slutade icke att dunka där inne i de fåtal hjärnceller som fanns kvar. I dag är det en annan dag en annan tid och i ett annat rum.
Jag tror att jag kan ha varit en indian och snubben där han kan ha varit en tjejcowboy.


John Bauer, det var den skola jag vandrade runt på i tre år. Och vad ska jag annas säga än att jag trivdes som fisken i havet. Det var med saknad jag och min kära Lexie åkte till skolan för att göra återbesök och se hur den hade förvandlats till en skola. När vi gick där var det mer en lokal med bord och stolar, några elever och sönderhoppade soffan. Vi var en bra klass vi i IT-media. Jag minns en lärare. Hon var rolig. Y (icke så bra på svenska..) våran Mattelärare för vi som ville gå i en lite långsammare grupp. :) 
Y- "Frida du måste acceptera satsen" 
(Flinder..) Fl- "Vaddå har du accepterat den?
Y- "Flera gånger"
Och skämtet blev ett faktum och våran kära mentor fick komma till undsätting och senare berätta för fröken Y vad det var som var så baskarns roligt i det hela.

Vår mentor berättade även lite roliga citat från fröken Y på ett föräldrar möte hade hon kläckt ur sig:
"Här ute brukar våra elever hänga sig."
Eller detta som en elev fick höra:
"På måndag ska jag förföra dig"

Flinder, ja han var/är en lustig prick. Klantig, smart och djävulsk. Haha. Det var en tid.
Och om ett år hoppas jag sätta mig i en slags skolbänk igen. Har funderingar på trä-och design här i gävle. För baskarns, jag saknar skolan. Ny miljö nya människor nytid, framtid.
/F.

Kommentarer

  • Sussie säger:

    Jag har också varit inne på trädesign kursen i gävle, jag sökte faktiskt till den samtidigt som jag sökte dne här utbildningen och jag kom in men valde den här istället.

    Kram och puss

    2008-11-03 | 17:35:42
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/sussie

Kommentera inlägget här: