It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Vi kan nog bli vänner tillslut du och jag.

Kategori: Olika dagar

Det är någon som har byggt upp en mur, en betongmur. Med onda ögon iakttar hon mig. Sneglar lite snett och vill inte riktigt acceptera att jag är av högre rang än henne. Det har alltid varit på detta viset sedan första gången vi möttes. Alltid har hon iakktagit mig på avstånd, så fort tillfället har låtit de ske. Dock ändå på hennes villkor. Jag har nu i ett tappert försök tagit hem denna lilla varelse, för att skapa ett slags band mellan oss och förhoppningsvis ska vi bli vänner.  Vi kanske lär varandra att tycka bra om den andra och helt enkelt acceptera att varken jag eller hon är av samma slags art. Hon är en hund, jag är en människa. Jag tror att det är problemet i det hela. Om jag tänker efter så kanske vi till och med kan sova i samma säng om varelsen är snäll mot mig, ska jag i mitt totala kärleksfulla jag vara god jag med. Hon är trots allt en hund. Och hennes namn är Cocos.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: