It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Kors i taket

Kategori: Olika dagar

Klockan stod på åtta prick och jag var vaken, som en nattuggla (!?) på natten. Dock bestämde jag mig för att det var onödigt att stiga upp ur sängen, jag fick sova en hel timme till om jag så önskade. Klockan 9:25 börjar det brumma (trasig ringklocka)  från dörren, donk, donk, låter det även. Jag kastar mig upp och inser att det är mitt bord som kommer farande (35min förtidigt!) och vill att jag öppnar dörren, fort,fort, fort på med kläder och "Hejhej, nej jag sov absoult inte...mina sömnstreck är tatueringar och min mascara som sitter under ögonen ska vara där." och gubbarna som kommer med mitt bord säger "haha, nu tog vi dig allt på bar gärning"
Det jag ville säga med hela det här inlägget, varför känns det alltid så fel när någon klampar in i ens sovvärld och väcker en likt en väckarklocka. "tog dig på bar gärning", hallå. Jag sov?! är det något jag missat väldigt mycket eller ska man icke sova? Är hela meningen i meningen att man ska vara vaken jämt och väldigt tidigt och väldigt sent och om någon råkar komma på dig att sova så "HA!" Jag tog dig på bar gärning, som om man vore en tjuv.... faktiskt har det alltid känts så för mig, om någon ringer mig när jag sover svarar automatiskt min hjärna. "Hejhej, nej jag sov absolut inte, nej, nej. Bara lite trött, kollar på tv/läser/kollar¨på film etc. Kan även handla om mitt behov av att ha kontroll.  


/f.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: