It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Prat-om-allt-och-om-inget-alls.

Kategori: Olika dagar

Serap och jag har varit hos Fatos och fikat och pratat om allt mellan skor och trasiga hjärtan. Serap är en väldigt smart person, vet så mycket och kan om allt möjligt. Vi kom på att vi saknar de gamla gänget vi var på jobbet. Alla guldvärda och alla ord vi aldrig sa men vi förstod alltid varandra. Det är liksom flera som saknas nu, det märks.
Fatos är alltid snygg trots att hon arbetar 24/7, när jag är lika många år som henne då ska jag också vara snygg. Så jag måste nog börja kämpa mig upp i hennes nivå, nu. Oftast när jag ska gå och lägga mig kan jag tycka, shit vad snygg jag är och jag har kommit på varför: jag är trött och ser lite suddigare eftersom det är lite grus i ögonen. Alla människor är vackra på sitt egna sätt, det gäller liksom att se den sidan, så tror jag.
    Just förtillfället känns det lite kaos hos mig, överallt. Och det syns också kolla min lägenhet.... Daaah. Gahhaga. Det löser sig, lär bara använda rätt lösningsmedel. Har dock inte hittat riktigt rätt ännu. Det kommer som med lägenheten det tar lite tid för mig att få något gjort men när jag väl är klar då blir det bra. Jag är bäst på att påbörja något och hatar att avsluta det. Har inte energi att göra klart, för jag lägger oftast väldigt mycket energi på att påbörja något så när jag väl ska fortsätta sätter jag mig i ett hörn och tar på mig ögonbindel. Detta tankesätt borde jag få bort, det borde upphöra! Jag har faktisk en liten idé, om jag belönar mig själv med något så fort jag är klar med något exempel: Om jag ska måla en vägg så tänker jag så fort jag är klar med den här väggen får jag skriva ett inlägg i min kära blogg. Eller så får jag dricka en kopp te eller så får jag se ett scrubs avsnitt. Nu ska jag plocka ner lite saker i kartonger och sortera papper när jag är klar med det får jag göra exakt vad jag vill. INTE INNAN. Önska mig lycka till. Tack. /f.
 
Mitt-rum-bakåt-i-tiden-hos-mina-föräldrar. Pappa tyckte det skulle dokumenteras, så jag kunde se hur förjävligt det såg ut. Och han poängterade mycket noggrant "Titta du har inte ens stängt byrålådan..."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: