It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Zero desire

Kategori: Olika dagar

Ännu en lördagskväll (kanske det redan nu kallas natt), börjar te mot sitt slut. I hopkrypen i soffan med täcket och den slitna favorit nallen, Blåis. Ångesten kommer i kapp och försöker få mig att gå ut på fartfyllda äventyr.  Dock kommer det icke ske, i stället ser jag på filmer som får mitt hjärta att vridas likt en blöt disktrasa. Tragiskt. Nej, faktiskt inte det är helt upp till mig om jag tycker det klassas som njutning och lyx.

Utanför mitt fönster hör jag fester på avstånd, berusning och glädje kastas in genom mitt fönster i form av ljudvågor. Skratt och skrik, glädje och fylla. Nej, baskarns. Här inne är det varmt skönt och nyktert, precis vad jag behöver en lördagskväll som denna. För att kunna återkomma med ett ess i rockarmen en annan lördag, en annan tid och förhoppningsvis i ett annat rum.

Tack. /F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: