It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Kryssning.

Kategori: Olika dagar

Hela galna familjen åkte på kryssning i måndags 40h till Helsingfors. Fader AW fyllde 50år och ett riktigt kalas var inte vad han tänkte sig. Vi samlar ligan i stället och åker i väg, har sådär familjeroligt och skrattar åt varandra. Ja, jippi. Eftersom mina minsta syskon endast är 4 och 8år så är en kryssing det ultimata, de får leka och åka båt och äldre får dricka och dansa discodans. Woho. För här skulle festas, mina kära bröder 18 och 16år. såg detta som en tvådagarsfylla. Jag ansåg att vi skulle vara snälla och fira pappa och låta han göra vad han ville hela resan. Dock fastnade vi i en dimma redan vi sex tiden i måndags. Efter buffén började vi härja reällt och framåt ett snåret såg jag stjärnor flyga framför ögonen. Hey vad vi festade vilt, med gråsuggor och gubbarna.

När vi vakande upp på tisdagen förstod ingen av oss vad som egentligen hade skett dagen innan, spriten var dock slut och huvudet bankade hårdare än en hammare i en betongvägg. Lillebror P var som en osynligskugga, med en uppsvälld hand (som senare skulle visa sig vara från när han ramlade ner från översängen).... Lillebror E var lite bättre, dock ingen het 10:a.... Jag såg ut som jag kände mig...

Hallå, i dag skulle pappa  AW firas, vi bunkrade upp med små smällare och begav oss till deras hytt. De var borta. Båten var redan framme och efter lite sökande fann vi dem, En stressad mor och en glad far. GRATTIS AW, skrålade vi i kör, poff, pang, smäll, hela dagen den förföljelse. :)

Vi vandrade runt i Helsingfors, där mamma ansåg att hon hittade.... Vilket visade sig vara helt fel.. "vi ska gå åt höger jag vet det" fem minuter senare "näe, nu ska vi gå åt höger" fem minuter senare när vi fått ordning på kartan "jaha, vi ska gå åt vänster, vi har gått runt alltihopa.." Det var underhållande...

Tisdagen var inte lika galen som måndagen dock fylla ändå, bröderna festade loss reällt ännu en gång. Och Onsadags morgonen var ett faktum när hammren ännu en gång började dunka i betongväggen.

På det hela taget, det var fullt roligt. Och grattis kära AW/farsan/pappa/far/galning 50år är inte illa hoppat och ännu är det krut i gubben (för att citera honom själv..)


/F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: