It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

en snorkel fylld med slajm...

Kategori: Olika dagar

...= mitt tillstånd.


Förkyld var det. För att förklara hur jag mår för intresserade kottar. Kan jag uttala mig något si som detta. Tänk dig shrek (träsktrollet), fylld med damm, sand, taggtråd i halsen och vetemjöl med vatten upp i strupen. En snarlik beskrivning av mitt nuläge. sisådär. Nog om mig. Dock på bättringsvägen! (önsketänktande)

I morgon skall det bliva tacosmiddag i min enkla boning. Herr Patrik är självfallet en given värd, Chrillabaz dyker upp för att få sig lite krubb i skattkistan, fröken Sandra kommer förhoppningsvis hon med och sist Stora starka NickePicke, löövet, den glade, den fulle, den trötte, ja den människan. Han skall troligtvis skapa lite glädje i huset eller i allafall få sig ett mål mat i magen. Och även jag kommer vara med i sällskapet. Tänkte ta ett glas rödtjut och skratta i goda vännerslag, om nu djävulsförkyldningen vill ge med sig en aning!

Smile like a pink frog. Godnatt. /F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: