It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

En fundering.

Kategori: Olika dagar

Jag har en granne, hon har en katt. Den är söt, lagom lång päls och vänligt lekfull. Jag har länge haft misstankar om att den katten (vi kallar den M) inte är som andra katter...Fröken ovanför, hennes kärlek till klack-skor har mina öron fått känna av ett flertal gånger... Eftersom att jag vet att hon bor ensam så antar jag att katten är själv där uppe, när hon vandrar ut från sin lägenhet. Vem vet vad lilla M kan få för sig då. Jag har nämligen fått höra små klack-skors steg och mina misstankar riktas direkt till lilla M... Jag vet inte om det är min skyldighet att berätta detta för min granne eller om det ska förbli min och kattens hemlighet. Kanske M skulle känna sig kränkt och tänk om M skulle rymma ut ur hennes lägenhet och försöka ta sig in i min för att skada min kära Torsten. M kan troligtvis hoppa rätt högt också. Hon är bergis smart och kan ta sig in i min lägenhet när jag ligger i djup dvala, vilket betyder att hon eventuellt kan attackera mig medan jag ligger helt försvarslös...
Jag tror jag låser dörren nu och klättrar upp i min säng, sluter ögonen och låter denna lilla hemlighet inte komma till min fröken grannes vetskap..
/F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: