It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

:)

Kategori: Olika dagar

Jag har fått ett vacker brev från mitt kära fadderbarn Eury. Det är handskrivet på ett grönt papper dock med lite otydlig engelska, han är trots allt bara en lite grabb på 7år(?).  Det är fullt av stjärnor på hela brevet och längst ned har han ritat dit ett brunt hus med en steckgubbe framför. Han skriver att hans älsklings färg är grön och att han tycker bäst om matematik i skolan. Han har en bästa kompis och de brukar leka roliga lekar utomhus. I framtiden vill han bli målare, för han tycker om det.
Okey då, jag har fått ett brev från någon som tydligen vet att Eury tycker om allt det där och nej det är inte handskrivet, det är datorskrivet på ett vitt papper med svart text. Men resten är sant, tror jag. Eller endast en kopia på brev de slänger ut till faddrar runt om i Sverige. Jag blir lycklig av brevet och hoppas pengarna jag vänligt ger i väg varje månad, kommer till en liten grabb vid namn Eury...
Många bäckar små, som man säger.
Godnatt kära folks. /F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: