It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Solbränd och fylld med kärlek

Kategori: Olika dagar

Nu är sommaren här på riktigt för mig. En trivsam lördag avslutades i Sågarbo, i familjens helt fantastiska sommarstuga. Ni som besökt Sågarbo-stugan, ni vet vad jag talar om när jag säger; rofylld. Det finns inget ställe på denna jord som kommer kunna få mig att känna "sågarbo-känslan". När du blickar ut från den inglasade altanen ser du viken; vattnet, stenarna, vassen, stranden med det stora trädet och skogen, kastar du din blick ut mot det andra fönstret ser du havets mynning. Sågarbo är riktig kärlek.
Vaknade klockan åtta, sträckte på mig och beslutade mig för att ta en promenad med hunden. Plockade sommarens första bukett med ett leende i morgonsolen. Väl tillbaka slog jag mig ned på bryggan och nöjt av solens strålar som sakta värmde mitt ansikte. Dock nöjt jag lite för länge vilket resulterade i ett kräftfejs.
I morgon är det måndag och jag vill försöka hålla sågarbo-känslan vid liv tills den återupptas till midsommar.
Let your soul shine like the sunshine. /F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: