It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

"Bittterkappan"

Kategori: Olika dagar

Ni vet när man blir sådär grinig och stör sig på allt i ens omgivning, som inte blir som man byggt upp det i hjärnan.
Jag brukar le åt andras bitterhet, tills jag inser att jag själv fallit ner i bitter-gropen...
"Bitterkappan" vill jag kalla den sinnesstämningen. Den smyger sig på mig likt en osynlig kappa och jag blir arg på hela min omgivning, tycker att jag behandlas orättvist och anser för mycket om/åt andra människor.
Jag ogillar bitterkappan, baskarns mycket! Den kliar, den gör mig arg över bagateller och lägger min energi på onödiga ting.
Egentligen vill jag bara få det sagt så jag inser att solen skiner på mig igen och jag ler, för jag är rätt bra ändå och allt blir vad man gör det till.
Punkt.
PastaPenne är i staden Gävle på besök i hela 10dagar, vad mer kan jag begära?
The end /F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: