It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

16oktober

Kategori: Olika dagar

Klockan är 00:33. Det tickar och knäpper i min lägenhet. Jag tänker för mycket, på allt som inte blev som jag ville/önskade... Allt är alldeles för bra nu.
Det är förändringens år, 2010. Det gäller mig med, mig om någon. Det gäller ett flertal av mina vänner. Vissa har fått barn, andra nya jobb, en del flyttar, separerar, skaffar en ny hobby. Förändringar sker, inte små utan stora. För de mesta positiva.

Snön är här för att stanna, snart. Det är den 16 oktober och tiden rinner på tok för snabbt i mitt timglas. Jag hinner inte räkna alla sandkorn. Det känns bra på sätt och vis. Knölen är borta nu, den ligger i en burk någonstans. Tydligen sparar de på knölar, kanske samlar de? Jag samlar på pez-figurer och erfarenheter och självklart tankar, så många att huvudet inte kan tömmas lika lätt längre.

Kan vi höras i morgon? För jag och mina tankar måste sova nu.
Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: