It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Separationsångest

Kategori: Olika dagar

Hej, jag tänkte endast kika in och säga hej. Mest tala om att jag lever och sånt där som man säger till vänner och bekanta. Jag måste nämligen gå och borsta tänderna, hoppa i pyjamasen och klättra upp i sängen. För i morgon är det måndag och jobbet kalla-r-r-rr...nej, just det.

Jag jobbade sista dagen i dag på Wayne's och jag lider av mycket stark separationsångest. Vilket leder till att jag helst förtränger saker, när jag trampar upp nya stigar...

Om ni ser mig gasta åt personalen, förklara för dem att de måste städa lite bättre eller att jag inte kan göra allt hela tiden och hör ni mig säga "jag måste också få vara ledig". Ta snällt tag i min hand och säg inte åt mig att jag inte jobbar där längre. Utan följ med mig in i en butik och säg, "det var roligt att se dig, men nu måste jag gå hem efter en lång dag på jobbet. Det borde du med, så mycket som du jobbat i dag"....

Det är trots allt endast en vecka kvar till jag befinner mig cirkus 42mil härifrån, tydligen är det en sådan där "kick off", för alla säsongs-jobbare. Där uppe stannar jag troligtvis några dagar och efter de väntar snällt lägenheten (i Gävle) på att få den sista putsen, och sedan skall den få en ny ägare:)

/F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: