It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Familjen V/Wirén, sömnfolket.

Kategori: Olika dagar

En liten familjegen som slagit oss alla i huvudet är det här med att "ha för sig underliga saker när vi sover".
Min mor, mamma, morsan, Helena hon är förmodligen den av de två genen allra minst kommer ifrån, möjligen att vi fått vi-kan-sova-även-om-det-försigår-världskrig-utanför-genen får henne. Hon är en riktig snoozare (vi pratar kan sova 24h sovare...)
Min far AhhWeee (hans favorit smeknamn) han babblar när han sover.
Emil o Pontus aka Nils o Carl de pratar och har gjort någora nattliga utflykter under sin uppväxt, numera har de övergått till endast babbel. I allafall Carl är en riktig nattspråkare.
Stina eller Maja-China Wijen är en vandrande pratkvarn (För någon natt sedan, skulle hon bestämt plocka ner mina gröna hörlurar och "ta av det gröna") Lillebror Elias "Bobbo" han kan skrika, prata, gå, skratta allt. När han sover, någon babblande pratkvar är han icke i vaket tillstånd. Han var nyss upp och tvättade händerna, sovande förstås. Ja det är viktigt att vara noga med hygienen, no matter what liksom när du sover eller är vaken.


En slutsats jag kan dra av detta, vi är släkt vi ingen frågan om den saken.

...och om jag själv pratar eller går i sömnen? Fråga någon som sovit i samma rum med mig en natt.

/F.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: