It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Vänner o Lycka

Kategori: Olika dagar

Om jag ber dig berätta om dina lyckligaste dagar hittils i livet. Skulle du befinna dig på en vacker strand eller uppe på ett berg med milvis vy helt ensam? Eller i en 5x5meter stor friggebod fylld med vänner o glädje?
Om jag tänker lycka o glädje tänker jag på Ramundberget, visst får jag bilder av fjäll, vackra landskap o djur. Det är inte det som gör mig lycklig i själen. Alla fantastiska människor jag lärt känna från mitt vinterhalvår. Personer, likasinnade med mig. Människor som intressar sig för andra människor. Jag har aldrig haft svårt för att knyta nya kontakter, står det i mitt personliga brev (arbetsansökan). Det har jag heller aldrig haft.
Jag tycker om mitt eget sällskap, dock kan jag inte lämna mig i mitt eget sällskap för länge.
Hellre äter jag havregrynsgröt tillsammans, än oxfilé ensam.
Jag lever efter mottot: det blir vad du gör det till och jag kan alltid lära mig/se nya saker om jag är öppen för förändringar.
Dessutom gillar jag att samla på saker, erfarenheter och idéer. Tvinga mig aldrig till något, jag gör tvärt emot. Bara för att jag kan.
/F
Inget är omöjligt för dig. Du älskar äventyr, både fysiska som mentala. Nya utmaningar genomför du med passion och mod.
När du blir involverad i ett projekt så blir du ofta extremt fokuserad och ibland blir du så fokuserad att du glömmer bort allt omkring dig. Du genomför dina projekt noggrant ofta med en unik lösning.
Du har mycket energi och blir ofta väldigt entusiastisk över dina egna idéer, projekt och upptäckter. Du är ofta mycket övertygande.
Du gillar att samla på saker, erfarenheter och idéer och är angelägen om att göra ett bra intryck på människor runt omkring dig.
Trots att du tycker om människor och kan vara både charmig och humoristisk är du inte särskilt intresserad av rutinmässiga sociala tillställningar eller tråkiga människor. Du har inga problem med att vara själv och hålla på med dina egna intressen.
Människor säger förmodligen att du är otraditionell, ett original. Du gillar att ha intressanta diskussioner och människor gillar dig vanligtvis för din påhittighet. Du är en spännande men ibland frånvarande vän.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: