It's up to you to make your life sweet.

Frida Virén

Angående kärlek o kärlek.

Kategori: Olika dagar

Smaka på ordet kärlek. Kär-lek. Kärlek är en känsla som präglas av stark ömhet och tillgivenhet (wikipedia). Att vilja värna om något är också en slags kärlek. "Håller du fågeln för hårt dödar du den, för lätt flyger den sin kos" Känslan att låta någon/något utvecklas på egenhand, genom lätta smekningar skapa trygghet och frivillig frihet i ens egen hand. Vare sig jag pratar om människor, platser, djur eller natur. Genom det synsättet kväver vi inget och trappar dessto mindre på andras tår. Du som känner mig vet om min raka rygg, min varma blick samt min kärlek till fjället i Härjedalen. Min glädje i rösten när jag stolt pratar om platsen, människorna och naturen. Ordet hemma kittlar till i magen. Trygghet, värme och framförallt kärlek. Att vara stolt över det du gör är en grundförutsättning för att det ska bli bra.
Det är kärlek och lycka i mina ord när jag berättar att Ramundberget vi ska åter igen leva ihop i vinter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: